tirsdag den 14. august 2012

uge 6.

endnu en gang er det tid til en lille update her fra Peru.

mandag var jeg som i ved i Puerto, hvor jeg bare lige vil berette om min frokost, bestaaende af en skive svineryg, med nogle boller af blandt andet banan. koedet var fint, bollerne smagte ikke af saa meget, men skulle jo proeves.

tirsdag morgen hed den Tapir pool, med Eszter og Daryan, der var rigtigt meget vand i pool der skulle toemmes, og staaende i lorte fyldt til midt paa skinnebenene klokken 6 om morgen er ikke tidspunktet man oensker at finde ud af at ens ene gummistoevle aabenbart er utaet...
efter morgenmaden, dougnuts, saa intet for mig, magter ikke mere klam mad. stod den pa Animal feeding sammen med Stephanie og Jenny, der begge var helt nye, ankommet soendag og mandag. saa forholdsvis stille, jeg kunne vise og fortaelle hvordan de skulle goere og var en ret stille formiddag indtil en af edderkoppeaberne fandt ud af at den aabenbart ikke er en fan af mig, og tre gange angreb mig, med en rift paa halsen tilfoelge.
eftermiddagen blev brugt for foerste gang paa Swap platform, hvor vi med udsigt over sumpomraadet, vi gaar over for at komme op i CWW, sad Dennys, Herriot, David og jeg og spottede fugle.

den foerste aktivitet onsdag morgen, var at hjaelpe Rika og Daniel med at markere og opmaale Tapir trail, Eszter og Lette hjalp Rika med at maale op imens Daniel og jeg tog os af at rydde stien samt satte nye skilte op. turen var paa et par kilometer hver vej, lige over 2km i lige linje, men ikke meget er lige i regnskoven. og turen boed blandt andet paa forsering af en sump og fundet er nogle utroligt store sommerfuglelarver der har en stoerrelse som en langefinger paa en voksen mand, baade i laenge og tykkelse.
frokosten var for en gangs skyld god, hvilket maa havde vaeret mere held end forstand, for ingen kan lave kylling perfekt den ene dag og voldtage hvad der engang havde vaeret et stykke kylling den naeste.
aften var ude paa stranden, sammen med Alejandro, Melvin, Mike og Jennifer. og hvem er det der siger at kvinder aldrig er klar til tiden? for var i hvert fald sandt og vi kom foerst afsted en 45 min forsent. vi skulle forsoege at finde skilpaddeaeg, dog blev det eneste fund dog en slange, er ikke sikker paa racen, men tror det var en Micrurus men hvilken helt praecist ved jeg ikke.
om morgen forsoegte vi med en tur vest paa, men gav kun et par spor og to smaa kaimaner. det er utroligt saa lidt vand der efterhaanden er i floden, vandet var faldet 12-15 meter siden sidst jeg var paa oen.

torsdag eftermiddag blev det til at male CWW, hvilket saetter balancen paa proeve naar fire mennesker bevaegere sig rundt paa en haenge bro, er dog glad for at vi skulle tage det sidste stykke og ikke toppen, det havde nok lige vaeret sjovt nok.
fik snakket en lille smule med Emma, den danske pige, men ikke noget specielt da jeg tog med Mike, Eszter, Jennifer, Julia, Daryan, Lexi og Raul (semi chef) til amazone nu hvor Raul skulle til Mexico og fortaelle om arbejdet vi laver med edderkoppeaberne. blev en ret fugtig aften, men ogsaa en ganske sjov aften der boed paa en del underlige oplevelser.

Fredag morgen, var det op og igang med RCM, hvor vi fik sat nye grene og vasket pools hos kattene, vi var saa hurtige at vi kunne bruge en halvtime paa at rydde op i Animal Hospital, fodre grisen og "lege" lidt med den ny ankommet roede broeleabe Chichu
om eftermiddagen tog jeg med Gigo og Rika i baadene ud paa sandbanken midt i floden og vaskede baadene af, fantastisk arbejde, hvis der ikke fandtes sandfluer, smaa, naesten usynlige fluer der bider som bare pokker, og giver maerker som myg. i den ene af baadene fandt vi en lille froe der havde taget bolig der, og blev meget utrilfreds da Gigo smed den i floden.

loerdag, weekend, ingen ting at lave saa pakkede min taske og tog paa tur, besluttede at gaa ud til Swap platform og kigge fugle, efter en halvtimes tid og der ikke rigtig var noget gik jeg videre, men gad ikke gaa direkte til lejeren saa gik imod CWW. og besluttede at proeve en halvgemt sti jeg ikke kendte, her fandt jeg en gruppe paa 9 hvidnaesede naesebjoerne, fik to lidt halv daarlige billeder, manglende lys, og blitz er ikke tilraadeligt ved dyrene. men man kan se hvad det er. bestemte mig for at foelge Harpy Eagle Trail, der gaar fra CWW og imod Amazon, ganske kort ned af stien, ser jeg noget bevaege sig imod mig rundt om et hjoerne, naaede lige at taenke "hund?" inden det gik op for mig, en jaguar, tankerne gik hurtigt, "loeb?" "nej stille!" et par meter fra mig, sprang den ind i skoven, og foerst der kom kameraet i mine tanker, forsoegte at faa et billede, men mislykkedes. hvilket Gigo har drillet mig med siden, men hvem bliver ikke bange naar en fandens stor kat loeber lige imod en?
lettere rystet gik jeg videre, og af en eller anden grund var det bare min dag, laengere nede af stien, laa en stor flot skildpadde og spiste sin frokost midt i det hele. paa tilbage turen over en Amazon´s stiger fandt jeg en gruppe egernaber paa mindst 11 styks der kravlede rundt i traerne.

soendag tog jeg den samme tur som dagen foer, bage den anden vej, og med en lille tilfoejelse af en nu sti, denne dag fandt jeg, heldigvis, ikke jaguaren igen, men igen fandt jeg egernabegruppen, samt jeg fandt en sump-slange der fangede en froe midt paa stien.
fik ogsaa lidt billeder af nogle edderkoppe slings der sad lige i kanten af deres hul, mangler dog stadig den voksne, er kun blevet et ben.
om aften hjalp jeg mike med at fodre baby edderkoppeaberne inden vi tog et smut til amazon for at spille lidt kort og drikke en enkelt drink.

mandag gik Rachel, Nicole og jeg ud i junglen og gjorde klar til nogle mistnet der skal op for at fange fugle. da vi kom hjem begyndte det at regne, blev dog kun til en kort byge paa en 15 minutter ca.
eftermiddagen var Animal Feeding, men byttede med mike, og tog i stedet med Daniel ud til Skildpaddehuset og fodrede skildpadderne. lod mig lokke til at sidde og finde paa opskrifter, savner rigtig mad...

hygge DK, og hold nu varmen i weekenden, vi ses snart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar