fredag den 20. juli 2012

uge 3.

Denne uge har vaeret kortere og mindre begivenhedsrig end forrige. men her kommer den.


mandag stod den paa hentning af sand til skildpaddestranden, der nu er blevet bygget faerdig. sandet hentede vi paa en "opstaaet" banke midt i floden, fyldte det i saekke og saa med baaden tilbage og op over skraentet og hen til de tre "strande" et faktisk ret haardt arbejde at slaebe sandet op af den mudderskraent.
eftermiddagen gik med at fodre, ret anderledes naar det er om eftermiddagen. Mabe (staff) mente at jeg sagtens kunne finde ud af det selv, og lod mig selv fodre det jeg nu ville. blev tapirene, papegoejer og de voksne edderkoppeaber. afslutningsvis var jeg med Mabe inde og fodre "kattene" de er virkelig flotte, og meget lidt glade for mennesker, helt vildt.


tirsdag, endnu en gang paa stranden, dog gik det ikke saa glat som dagen foer og kunne stoppe tidligt med krampe i ryggen..
eftermiddagen gik stille med to af de canadiske piger, Ester og Paulina, hvor vi hjalp Raul med at bygge videre paa den nye tapir-fold og saatte et net op saa Wolly (den ny indbragte edderkoppeabe, som var en af de foerste der blev sat ud fra Taricaya.)

onsdag. fodring igen, ikke noget specielt at berette. eftermiddagen hed Avery, altsaa syning, fik dog lov at slippe og i stedet luge ukrudt, men ikke rart med ondt i ryggen, men det gik, og en tur i floden saa et rigtig bad kunne tages var afslutningen paa den dag.

torsdag, var en skidt dag, var blevet syg i loebet af onsdagen, og maatte ligge i sengen, hele formiddagen, saa missede to ture til den nye farm, men mandede mig op til at tage med ud paa observation af fugle om eftermiddagen. stadig ikke glad for den haengebro.

fredag. en tur i Puerto, har vaeret ude og koebe min busbillet til naeste uge. 50 sol (1s = 2.5 dk)


litteratur

stadig igang med Mandela, den var ret tung til at starte med, men er kommet ind i den, og er paa side 201, kap. 28 del 5.

er naaet op paa 107 rettelser i min egen historie og mangler endnu 13 sider.

i loebet af ugen er der ellers sket det at vi har faaet kage og cola, da Reena (en af koekken damerne havde foedselsdag)

set vilde aber, som Rachel gerne ser jeg faar taget face-shoots af saa de kan registeres.

det har vaeret en rigtig kold uge, men skulle blive bedre.

set en kaempe hjulspinner edderkop og en stor froe.

samt vi to gange fik kylling der ikke var toer!!!

men alt for denne gang, naeste gang kommer der billeder,

hygge DK

2 kommentarer:

  1. Hej fornitz.
    Godt at høre fra dig igen, og at du stadig er i semi-live. Lad dog være med at blive syg altså! Eitsch.
    Glæder mig til billeder næste gang. Ville vildt gerne have set den hjulspinder.

    Kh
    Eddie

    SvarSlet
  2. Træls med ryg og sygdom, men det lyder stadig som om der sker en hel masse. Er vildt misundelig ... indtil vi taler om edderkopper og andre kryb. ;-)

    SvarSlet